Děláme výuku zábavnou, poutavou, aby v žácích vzbudila zájem o daný obor a posunovala je dále. Klademe důraz na rovnováhu mezi hard skills a soft skills. Tímto směrem naše škola jde, a to vše je posláním pro budoucnost.
Naše škola je dynamická a flexibilní SŠ s kvalitní odbornou přípravou a osobním přístupem k žákům. Spolupracujeme s celou řadou firem, využíváme nejmodernější výukové technologie a uchováváme si tak mladistvou image.
Základní informace
Tento obor je určen pro malé nebo velké nadšence motorismu.
Automobilový průmysl je čtyřletý maturitní obor, který žáka směřuje ke komplexním dovednostem v oblasti automobilového průmyslu. Základem vzdělávání je vyvážené propojení teoretických a praktických znalostí vycházejících ze strojírenství a znalostí silničních vozidel. Ve školních dílnách je výuka založena na praktických zkušenostech. Vzdělávání je založeno na přístupu k moderním technologiím, cílem je rovněž progres u žáků v oblasti softskills, podnikavosti a zodpovědnosti. Důležitý faktor motivace žáka zajišťuje v 2. a 3. ročníku jeho volba v rámci duálního vzdělávání.
Součástí studia je bezplatné získání řidičského oprávnění pro osobní a nákladní automobil, tj. B+C.
Kromě všeobecně vzdělávacích předmětů se žák v rámci studia seznámí s následujícími oblastmi:
Dle nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání (NV č. 211/2010 Sb.) sdělujeme, že příslušný obor nevyžaduje stanovení zvláštních zdravotních požadavků.
Obsah zaměření
Výstupem vzdělávání je absolvent, který má znalost konstrukce a systémů vozidla, je schopen jej diagnostikovat a opravit, umí vymodelovat pomocí PC (SolidWorks) části vozidla, má potřebné znalosti pro zajištění jejich výroby a v metrologické laboratoři změřit.
Učební plán
Odborné předměty
Předmět Strojírenství tě naučí porozumět konstrukci strojů a jejich součástem, jako jsou šroubové spoje, hřídele, závity nebo ložiska. Tento obor rozvíjí logické a analytické myšlení, což ti pomůže v řešení technických problémů. Absolventi strojírenství jsou vysoce žádaní na trhu práce a mají široké možnosti uplatnění v různých průmyslových odvětvích.
Naučíš se kreslit kótované náčrtky strojních dílů. Začneš modelovat 3D objekty a 3D sestavy, vytvářet jejich simulace v CAD softwarových nástrojích, kterými je škola vybavena. Pomocí 3D tisku můžeš proměnit 3D modely v reálný výrobek. Naučíš se vytvářet technické výkresy pro výrobu tak, aby byly čitelné pro technické pracovníky a pro CNC operátory.
Předmět Kontrola a měření je odborný předmět, který má za úkol formovat technické myšlení žáka. Žáci se naučí používat měřicí techniku a získávají přehled o základech měření včetně zpracování výsledků. Předmět také přispívá k hlubšímu pochopení fyzikálních zákonů a jejich aplikaci v mechanice. Předmět se dělí do čtyř částí, a to: měření rozměrů, technologická měření, zkoušení provozních hmot a mechanika. Škola využívá k výuce Kontroly a měření moderně vybavenou laboratoř včetně programového vybavení a přístrojů, jako například trhací stroj, videomikroskop a 3D měřící souřadnicový stroj.
Cílem předmětu řízení motorových vozidel je poskytnout žákům odborné znalosti, dovednosti a návyky potřebné pro zabezpečení provozuschopnosti dopravních prostředků a řízení motorových vozidel. Další neméně významnou částí je posílení zodpovědnosti a svědomitosti při řízení a ovládání vozidel, rozvoj komunikativních a motorických schopností tak, aby se žáci dokázali bezpečně pohybovat v silničním provozu.
Cílem předmětu Opravy a údržba vozidel je seznámit žáka s problematikou nejčastěji používaných postupů, vybavením a diagnostickými zařízeními používanými v oblasti hledání závad, diagnostiky a oprav dopravních prostředků. Žáci tak získají předpoklady pro samostatnou práci v servisní oblasti a oprav vozidel.
Tento předmět je pilířem pro pochopení konstrukce, účelu, principů a částí silničních vozidel. Poskytuje žákům odborné znalosti, dovednosti a návyky potřebné pro zajištění provozuschopnosti dopravních prostředků, provádění oprav, diagnostiku a používání servisní dokumentace. Pro moderní podporu výuky se používají: virtuální realita, EDU automotive software, softskills zaměřený na automotive.
Cílem předmětu Autodiagnostika a elektrotechnika je seznámit žáka s problematikou nejčastěji používaných elektrotechnických prvků a diagnostickými zařízeními a postupy používanými v oblasti dopravních prostředků. Žáci tak získají předpoklady pro samostatnou práci v oblasti diagnostiky a oprav elektronických systémů vozidel.
Tento předmět je pilířem pro pochopení konstrukce, účelu, principů a částí silničních vozidel. Poskytuje žákům odborné znalosti, dovednosti a návyky potřebné pro zajištění provozuschopnosti dopravních prostředků, provádění oprav, diagnostiku a zpracování servisní dokumentace. Předmět silniční vozidla vytváří technický základ vědomostí pro navazující předměty provozuschopnosti a strojírenství.
Hlavním cílem výuky tohoto předmětu je naučit žáky orientaci v oblasti průmyslové automatizace. Žáci získají znalosti o automatizovaném řízení technologických procesů a osvojí si postupy pro snímání elektrických i neelektrických veličin a ovládání akčních prvků. Naučí se také základy řízení elektrických pohonů a robotických systémů.
Cílem ekonomických předmětů (Ekonomika, Seminář z podnikání) je rozvíjet ekonomické myšlení a vést žáky k pochopení tržního mechanismu a jeho fungování. Žáci získají základní předpoklady k zařazení do pracovního procesu jako kvalifikovaní zaměstnanci nebo na základě orientace v právní úpravě získají znalosti a dovednosti potřebné k podnikání v tuzemsku i v EU. Formou finalizace maturitního projektu v oblasti komerčního využití výrobku nebo služby žáci prohlubují a prakticky využívají získané dovednosti i v oblasti digitalizace. Samostatně vyhledávají aktuální právní a ekonomické informace a přijímají nutnost dalšího vzdělávání a prohlubování znalostí studiem odborné literatury a novel zákonů. Získané dovednosti významně doplňují profil absolventa. Žáci jsou vedeni k samostatnému uvažování a hodnocení ekonomických jevů.
V tomto praktickém předmětu si žáci sáhnou na opravdu velké množství technologií. Podstata je založena na rotaci po 9 různých stanovištích, kterými jsou: podnikatelský inkubátor, mediální a propagační tvorba, aditivní výroba, technologie pájení, virtuální realita, zámečnická dílna, metrologie, robotika, multimediální tvorba.
Maturitní projekt vede žáky k praktickému využití nabytých vědomostí z teoretických předmětů. Žáci postupně zpracovávají samostatné projekty z různých technických oblastí, na kterých se učí řešit konkrétní problémy, plánování činností, ekonomické náležitosti a tvorbu technické a výrobní dokumentace. Část projektů včetně maturitního projektu je zaměřena na praktickou realizaci dané úlohy.
Nástroje na usnadnění