• Public relations

    Základní informace

    STUDIJNÍ OBOR: OBCHODNÍ AKADEMIE (63-41-M/02)

    Čtyřletý studijní obor s maturitou. Kromě všeobecného vzdělání s důrazem na výuku 2 cizích jazyků se studium orientuje na aktuální ekonomické vzdělání v těchto oblastech:

    • podniková ekonomika,
    • personalistika a mzdy,
    • finanční gramotnost,
    • účetnictví a daňová evidence,
    • právo,
    • vedení kompletní podnikové agendy na PC.

     

    Dle nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání (NV č. 211/2010 Sb.) sdělujeme, že příslušný obor nevyžaduje stanovení zvláštních zdravotních požadavků.

    Obsah zaměření

    Program vzdělávání v oblasti Public relations se profiluje ve 3. a 4. ročníku. Základní rozsah gramotnosti v oboru obchodní akademie se rozšiřuje o problematiku komunikace s veřejností, přípravu prezentací a videokonferencí, styk s médii a propagaci. V jeho rámci žáci vytváří příspěvky na sociální sítě a podcasty a pracují s přenosovou a záznamní technikou. V průběhu studia získají znalosti a odborné dovednosti v oborech:

    • reklama a propagace,
    • komunikace,
    • psychologie a sociologie,
    • média a styk s veřejností.

    Učební plán

    Učební plán od 1. 9. 2024
    63 – 41 – M/02 Obchodní akademie
    Zaměření: Public relations, Právo a daně
    Kategorie a názvy předmětů 1.roč 2.roč 3.roč 4.roč Celkem
    2024 2025 2026 2027
    A. Povinné vyučovací předměty
    Všeobecně vzdělávací předměty
    Jazykové a estetické vzdělávání
    Český jazyk a literatura 3 3 2 2 10
    Anglický jazyk 3 3 3 3 12
    Německý jazyk 2 2 2 6
    Seminář z českého jazyka 2 2
    Společenskovědní vzdělávání
    Základy společenských věd 2 2 4
    Matematické vzdělávání
    Matematika 4 3 3 2 12
    Přírodovědné vzdělávání
    Fyzika 2 2
    Chemie a ekologie 2 2
    Vzdělávání pro zdraví
    Tělesná výchova 2 2 2 2 8
    Povinně volitelný předmět
    Seminář z matematiky 2 2
    Seminář z anglického jazyka (2)
    Informatické vzdělávání
    Aplikační software 2 2
    Informatika 2 2 4
    CELKEM VŠEOBECNĚ VZDĚLÁVACÍ ČÁST 22 15 14 15 66
    Odborné vzdělávací předměty
    Ekonomické vzdělávání
    Písemná a ústní komunikace 2 2 4
    Ekonomika (M) 2 2 2 3 9
    Finance (M) 2 2 2 3 9
    Účetnictví (M) 3 3 4 10
    Hospodářské výpočty a statistika 2 2
    Nezisková sféra 2 2
    Hospodářský zeměpis 2 2
    Volitelné profilové odborné předměty
    Volitelný profilový předmět Právo a daně 3 3
    Volitelný profilový předmět Public relations (M) (3)
    Učební praxe
    Mediální a propagační tvorba 2 2
    Podnikatelská praxe 6 6
    Duální vzdělávání 6 6 12
    Společná praxe 2 2
    CELKEM ODBORNÁ ČÁST 10 19 19 15 63
    CELKEM 32 34 33 30 129
    B. Nepovinné vyučovací předměty
    Sportovní hry x x x x
    dělení hodin (maximum týdně) 29
    disponibilní hodiny 35
    minimálně  (cekem hodin) 128
    (M) – volitelný maturitní předmět
    PKM – Písemná a ústní komunikace
    EKO – Ekonomika
    FIN – Finance
    UCT – Účetnictví
    HSV – Hospodářské výpočty a statistika
    PRE – Public relations
    HOZ – Hospodářský zeměpis
    PVD – Právo a daně
    UCPp – Podnikatelská praxe
    SPX – Společná praxe
    NEF – Nezisková sféra

    Odborné předměty

    Ekonomika

    • Předmět je zaměřen na získávání znalostí a dovedností v oboru podnikání, investování, personalistiky a vnitřního a zahraničního obchodu. Žáci se orientují v oblasti finančnictví, posuzují bankovní produkty, investují do cenných papírů. Sestavují business plán a marketingový projekt. Předmět se vyučuje ve všech ročnících.

    Finance

    • Předmět finance se zaměřuje na investice, nakládání s majetkem a problematiku osobních, podnikových i veřejných financí. Značná pozornost je věnována daním a zákonným odvodům, žáci sestavují daňová přiznání a pracují s portály daňové správy a ostatních institucí. Realizují elektronickou komunikaci, sestavují výkazy a provádí finanční analýzu. Předmět se vyučuje ve všech ročnících.

    Účetnictví

    • Náplň předmětu navazuje na ekonomické vzdělání, je vyučován ve 2. až 4. ročníku. Žáci vedou účetnictví a daňovou evidenci v  programu DUEL, evidují závazky a pohledávky a účtují provozní a finanční operace. Provádí účetní uzávěrku a sestavují dokumenty účetní závěrky. Komunikují s finanční správou.

    Public relations

    • Předmět je zaměřen na komunikaci s veřejností, styk s médií a propagaci. Jde o volitelný předmět zařazený do 3. a 4. ročníku a rozšiřující vzdělávání v oboru.

    Seminář z neziskové sféry

    • Tento předmět je volitelný a vyučuje se ve 4. ročníku. Rozšiřuje možnost uplatnění žáků v organizacích neziskové sféry. Žáci získávají základní vědomosti o činnosti spolků a příspěvkových organizacích, evidují jejich činnost, vedou účetnictví a podávají daňová přiznání. Pracují se systémy finančního řízení a kontroly rozpočtů.

    Management

    • Tento volitelný předmět se vyučuje ve 4. ročníku. Rozšiřuje vzdělávání v oblasti řídicích systémů.

    Zbožíznalství

    • Jde o volitelný předmět zaměřený na klasifikaci produkcí a služeb. Je spojen s exkurzemi v podnicích. Vyučuje se ve 4. ročníku.

    Podnikatelská praxe

    • Učivo předmětu navazuje na znalosti a dovednosti žáků získané v ostatních předmětech, zejména odborných ekonomických. Tyto dovednosti propojuje do funkčního celku a vytváří tak významnou část profilu absolventa. Předmět je koncipován výlučně jako samostatné nebo týmové řešení praktických úkolů. Žáci sami navrhují podstatné prvky výuky a přitom dodržují stanovený harmonogram. Provozují vlastní e-shop.

    • Žáci využívají především Microsoft Office pro zpracování obchodních písemností, účetní program pro evidenci činnosti, a Inscape pro úpravu grafických návrhů. Pracují s technologiemi tisku, provádí gravírování, sublimaci a tepelný přenos předloh.

    • Výuka předmětu probíhá v mediální dílně ve druhém a třetím ročníku. Je doplněna praxí v podnicích a ve školním bufetu.

    Skip to content