Děláme výuku zábavnou, poutavou, aby v žácích vzbudila zájem o daný obor a posunovala je dále. Klademe důraz na rovnováhu mezi hard skills a soft skills. Tímto směrem naše škola jde, a to vše je posláním pro budoucnost.
Naše škola je dynamická a flexibilní SŠ s kvalitní odbornou přípravou a osobním přístupem k žákům. Spolupracujeme s celou řadou firem, využíváme nejmodernější výukové technologie a uchováváme si tak mladistvou image.
Základní informace
Čtyřletý studijní obor s maturitou. Kromě všeobecného vzdělání s důrazem na výuku 2 cizích jazyků se studium orientuje na aktuální ekonomické vzdělání v těchto oblastech:
Dle nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání (NV č. 211/2010 Sb.) sdělujeme, že příslušný obor nevyžaduje stanovení zvláštních zdravotních požadavků.
Obsah zaměření
Program vzdělávání v oblasti Public relations se profiluje ve 3. a 4. ročníku. Základní rozsah gramotnosti v oboru obchodní akademie se rozšiřuje o problematiku komunikace s veřejností, přípravu prezentací a videokonferencí, styk s médii a propagaci. V jeho rámci žáci vytváří příspěvky na sociální sítě a podcasty a pracují s přenosovou a záznamní technikou. V průběhu studia získají znalosti a odborné dovednosti v oborech:
Učební plán
Odborné předměty
Předmět je zaměřen na získávání znalostí a dovedností v oboru podnikání, investování, personalistiky a vnitřního a zahraničního obchodu. Žáci se orientují v oblasti finančnictví, posuzují bankovní produkty, investují do cenných papírů. Sestavují business plán a marketingový projekt. Předmět se vyučuje ve všech ročnících.
Předmět finance se zaměřuje na investice, nakládání s majetkem a problematiku osobních, podnikových i veřejných financí. Značná pozornost je věnována daním a zákonným odvodům, žáci sestavují daňová přiznání a pracují s portály daňové správy a ostatních institucí. Realizují elektronickou komunikaci, sestavují výkazy a provádí finanční analýzu. Předmět se vyučuje ve všech ročnících.
Náplň předmětu navazuje na ekonomické vzdělání, je vyučován ve 2. až 4. ročníku. Žáci vedou účetnictví a daňovou evidenci v programu DUEL, evidují závazky a pohledávky a účtují provozní a finanční operace. Provádí účetní uzávěrku a sestavují dokumenty účetní závěrky. Komunikují s finanční správou.
Předmět je zaměřen na komunikaci s veřejností, styk s médií a propagaci. Jde o volitelný předmět zařazený do 3. a 4. ročníku a rozšiřující vzdělávání v oboru.
Tento předmět je volitelný a vyučuje se ve 4. ročníku. Rozšiřuje možnost uplatnění žáků v organizacích neziskové sféry. Žáci získávají základní vědomosti o činnosti spolků a příspěvkových organizacích, evidují jejich činnost, vedou účetnictví a podávají daňová přiznání. Pracují se systémy finančního řízení a kontroly rozpočtů.
Tento volitelný předmět se vyučuje ve 4. ročníku. Rozšiřuje vzdělávání v oblasti řídicích systémů.
Jde o volitelný předmět zaměřený na klasifikaci produkcí a služeb. Je spojen s exkurzemi v podnicích. Vyučuje se ve 4. ročníku.
Učivo předmětu navazuje na znalosti a dovednosti žáků získané v ostatních předmětech, zejména odborných ekonomických. Tyto dovednosti propojuje do funkčního celku a vytváří tak významnou část profilu absolventa. Předmět je koncipován výlučně jako samostatné nebo týmové řešení praktických úkolů. Žáci sami navrhují podstatné prvky výuky a přitom dodržují stanovený harmonogram. Provozují vlastní e-shop.
Žáci využívají především Microsoft Office pro zpracování obchodních písemností, účetní program pro evidenci činnosti, a Inscape pro úpravu grafických návrhů. Pracují s technologiemi tisku, provádí gravírování, sublimaci a tepelný přenos předloh.
Výuka předmětu probíhá v mediální dílně ve druhém a třetím ročníku. Je doplněna praxí v podnicích a ve školním bufetu.
Nástroje na usnadnění